KOGA LEPE ŽENE ZAISTA BIRAJU: ANATOMIJA ŽENSKE SELEKCIJE


Postoje istine koje niko ne voli da čuje, ali koje ne prestaju da deluju samo zato što su potisnute. Jedna od njih je ova:
Žena ne bira muškarca koji je “dobar”. Bira onog pored koga se nešto u njoj pokrene. Onog koji obavezuje.

Možete joj pričati o vrednostima, jednakosti, finim manirima i zdravoj komunikaciji. Možete je pitati zašto ne izabere nekog pristojnog, obrazovanog, stabilnog. Ona će možda slegnuti ramenima i reći: "Ne znam. Jednostavno me privukao."

Ali psiha zna. Njeno telo zna. Njeno nesvesno zna.

Jer žena ne bira životopis, već energiju. Ne bira obećanje, već impuls. A impuls ne ide za dobrotom, već za snom o moći.

I. Moć i novac: prva vrata

Nema potrebe za lažnim idealizmom: novac privlači, ali ne zbog toga što je žena "sponzoruša", već zato što novac govori najglasnije na jeziku hijerarhije. On nije samo materijalno – i znači:

uticaj

odlučnost

kontrolu nad svetom

Muškarac sa moći (pravom, ne imaginarnom) emituje signal:

“Ja sam iznad proseka. Sa mnom dolaziš do nečega što svet priznaje.”

To ne znači da je svaki bogataš privlačan. Ako ne zna da uđe, da pogleda, da preuzme, da dominira — njegov novac je samo broj. Žena ne želi bilans stanja. Želi mušku prisutnost koja podiže sobnu temperaturu bez reči.

II. Telo, izgled, fizika

Da, i telo igra ulogu. Ali samo ako dolazi s tonom. Mišići bez kontrole su samo meso.
Privlačno telo kod muškarca nije ideal proporcija — već način na koji ga nosi.

Da li zna da se zaustavi u pravom trenutku?

Da li mu glas ide uz hod?

Da li stoji kao neko ko je došao da ostane?

U svemu tome nema savršenstva. Postoji ritam dominacije.


III. Šarm i govor: reč kao instrument

Neki muškarci ne nose oružje, ali govore kao da ga imaju. Njihov glas, osmeh, pauza — sve to deluje kao uvežban ples.
Šarm nije kompliment. Šarm je ritam prisustva.

Žena tada ne sluša ono što se govori — ona reaguje na ono što se oseti.
Zato govorljiv, ali nesiguran muškarac promašuje. Dok onaj koji meri reči, ali ih vodi, ulazi dublje nego što se čini.

IV. Slabi, a veliki: genije u progonstvu

Ovde nastaje ključni paradoks: zašto žene vole slomljene umetnike, prognane pisce, muškarce koji su na ivici opstanka?

Zato što to nisu "slabi muškarci". To su muškarci koje svet nije mogao da svari.
Njihova rana je njihova kruna. Njihova patnja — svedočanstvo da ne pripadaju običnosti.

Dostojevski, Čaplin, Pasternak, Hemingvej, Pikaso, Artur Miler, Džejms Din, Alen Delon… svi oni bili su u nekom trenutku bez novca, zdravlja, sigurnosti.
Ali nikada bez dubine. Nikada bez unutrašnje vatre. I to je ono što se ne oprašta — ali se voli.

Žena tada neće zaštitnika, već proroka. Ne bira udobnost, već blizinu nečega većeg od nje same. I većeg od sveta koji ih okružuje.


V. Mangupi, kockari, delinkventi: sirova privlačnost bez objašnjenja

A onda dolazimo do onih koji najviše zbunjuju javni moral: zašto žene idu za "lošim momcima"?

Zato što "loši momci" ne traže dozvolu. Oni uzimaju. Hodaju kao da svet pripada njima.
U njima ima nečeg destruktivnog, da — ali i nečeg magnetski živog.
Kockar rizikuje. Delinkvent ignoriše pravila. Mangup gleda bez straha.

I to ne znači da će ih žena voleti zauvek. Ali biće pored njih dok traje vatra.
I ponekad, to je sve što je potrebno da bi čovek bio nezaboravljen.


VI. Koga ne vole?

Ne vole one koji:

traže da budu prihvaćeni

stalno govore da su “drugačiji od drugih”

mole za šansu

objašnjavaju svoj bol, ali ne znaju da ga nose

Takav muškarac ne izaziva. On pokreće majčinsku empatiju, ali ne i nagon.
A žena ne bira muškarca kome se divi kao prijatelju. Bira onog pred kojim se zadrhti, čak i kada to mrzi.

Epilog: žena bira energiju, ne biografiju

U krajnjoj liniji, žene ne lažu. One samo ne mogu uvek da objasne svoj izbor, jer on nije racionalan.

Može se zaljubiti u profesora, ali i u progonjenog umetnika.

Može poći za lekarom, ali i za kockarom koji je noćas izgubio sve.

Može poštovati razumnog, ali želeti ludog.

Jer žena bira ono što je pokreće, naravno i ono što je štiti, ali ne samo to.
Bira unutrašnju dominaciju, ne titulu.
Bira prisustvo, ne opravdanja.

I na kraju — retki su oni koji to nose. A oni koji nose, nikada ne ostaju sami.


Коментари

Популарни постови са овог блога

"PROCES" FRANCA KAFKE - RAZLIČITE PERSPEKTIVE

ERAZMUS PROJEKAT - PRIČE SA BORA BORE I MALDIVA

KOLIKO NAJVEĆI AMERIČKI PISCI DUGUJU KLASIČNOJ KNJIŽEVNOSTI