"MINAMATA" - PROFIT I "NAPREDAK" PROTIV PRAVA NA ŽIVOT


Sjajan film zasnovan na istinitoj priči s početka sedamdesetih godina prošlog veka! Film koji govori o pobedi čovečnosti i volje da se učini dobro delo uprkos svim nedaćama i padovima koje život sa sobom nosi. Film koji još jednom svedoči o snazi novinarstva, ovog puta onog fotoreporterskog, kada slika govori više od hiljadu reči. I ono što je možda najvažnije - film koji nas sve opominje da je zaštita ljudskog zdravlja i životnog prostora važnija od bilo kakvog profita i takozvanog ekonomskog napretka.

"Minamata"  je biografski dramski film iz 2020. u režiji Endru Levitasa, zasnovan na istoimenoj knjizi Ejlin Mioko Smit i V. Judžina Smita. U filmu glumi Džoni Dep (koji je takođe producent) kao V. Judžin Smit, američki fotograf koji je dokumentovao efekte trovanja živom na građane Minamata, Kumamoto, Japan. Film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu 21. februara 2020. godine.

Godine 1971. američki fotograf V. Judžin Smit, koji je bio poznat po svojim brojnim „fotografskim esejima“ objavljenim u "Lajfu", postao je samotnjak. Udaljio se od porodice, počeo da pije i vodi neuredan život. Međutim, u profesiju ga, sa punim plućima, vraća strastvena japanska prevoditeljica, Ejlin, koja  poziva Smita da poseti Minamatu kako bi fotografisao i dokumentovao bolest. Smit je konačno uveren da će dati sve od sebe da razotkrije razorne posledice korporativne pohlepe, čiji su saučesnici lokalne i državne vlasti. 


Smit putuje u Minamatu u Japanu da dokumentuje razorne efekte trovanja živom i Minamata bolesti u priobalnim zajednicama. Ova bolest je uzrokovana industrijskim zagađenjem povezanim sa aktivnostima hemijske kompanije "Čiso" . Naoružan samo svojom Minolta kamerom protiv moćne kompanije, Smit mora da pridobije poverenje slomljene zajednice i pronađe slike koje će ovu priču doneti svetu. Prizori koje je snimio zastrašujući su i potresni u isto vreme, nemoguće je da kod bilo koga, ako iole ima nečeg ljudskog u sebi, ne izazove iskreno saosećanje. Dok je tamo, Smit postaje žrtva teških odmazdi zbog kojih će posledice osećati do kraja života. Međutim, ovaj izveštaj će ga učiniti ikonom foto-novinarstva. Upravo tu, u Japanu, nastaće jedna od najboljih novinskih fotografija ikada snimljenih (Tomoko i majka se kupaju)... 


Nažalost, kako vidimo na kraju filma, to samopožrtvovanje i herojstvo samo je kap u moru beskrajne i danas aktuelne borbe za čistu i zdravu životnu sredinu na koju ljudski rod ima pravo po svim već odavno usvojenim međunarodnim propisima inkorporiranim u nacionalna zakonodavstva.

Коментари

Популарни постови са овог блога

PRIČE SA BORA BORE I MALDIVA - JEDNO NEZABORAVNO LETOVANJE

NEDOSTIŽNO U SRPSKOJ NARODNOJ BAJCI

Pariski glamur prohujalih epoha