DRAMSKI GENIJE ARTURA MILERA

Artur Miler (1915 - 2005) bio je američki dramatičar čije delo ostavlja dubok i trajan uticaj na svetsku dramu 20. veka. Rođen 1915. godine u Njujorku, Miller je poznat po svojoj dubokoj analizi ljudske prirode i društvenih problema. Njegove najpoznatije drame uključuju "Smrt trgovačkog putnika," "Cenu," "Pogled s mosta," "Veštice iz Salema," "Sve moje sinove," "Posle pada"...

Millerov dramski stil može se prepoznati kroz nekoliko ključnih karakteristika. Prvo, njegovi likovi često predstavljaju obične ljude koji se suočavaju sa moralnim i društvenim dilemama. Njegove drame istražuju teme kao što su krivica, integritet, društvena pravda i porodični odnosi.

Formalne i stilističke karakteristike njegovih drama obično uključuju jasnu narativnu strukturu i dobro razvijene likove. Miller je poznat po svojim dijalozima koji oživljavaju likove i pomažu publici da se poveže sa njihovim unutrašnjim konfliktima.


On je originalan pisac i jedan od najvećih dramatičara 20. veka zbog svoje sposobnosti da duboko pronikne u ljudske emocije i univerzalne teme. Njegove drame često odražavaju Američki san i gorko buđenje iz njega, čineći ih relevantnim za publiku širom sveta.

Drame često istražuju društvene teme i probleme, nudeći kritički pogled na američko društvo svog vremena (sredina i drugi deo 20. veka). Milerova sposobnost da prikaže likove i situacije koje odražavaju stvarni život čini ga istaknutim predstavnikom realizma u dramskom pristupu. 

Jedna od najpoznatijih i najuticajnijih drama u Milerovoj karijeri je "Smrt trgovačkog putnika." Premijerno izvedena 1949. godine, ova drama duboko istražuje temu Američkog sna i dehumanizacije koja može pratiti težnju ka materijalnom bogatstvu. Glavni lik, Vilijam Loman, predstavlja tipičnog američkog građanina koji sanja o uspehu i prosperitetu, ali se suočava sa nemogućnošću ostvarivanja tih ciljeva. Miler kritički ispituje društveni pritisak i moralnu dilemu koju takav nedostižan san nosi.


Jedna od ključnih formalnih i stilističkih karakteristika ove drame je njen nekonvencionalni narativni stil. Radnja se priča kroz fragmentirane povratne poglede (flashback), stvarajući duboku psihološku analizu unutarnjih sukoba i Vilijeve zbunjenosti. Ova tehnika pomaže publici da se dublje poveže sa likovima i njihovim emocijama.

Takođe je vredno napomenuti da "Smrt trgovačkog putnika" predstavlja univerzalnu dramu koja nije ograničena samo na američki kontekst. Tema ambicije, porodičnih odnosa i društvenih pritisaka relevantna je širom sveta, doprinoseći njenom globalnom uticaju.


Artur Miler ostaje jedan od najvećih dramatičara 20. veka zbog svoje sposobnosti da duboko istražuje ljudsku psihološku složenost i opservira teme koje su bitne za celu ljudsku zajednicu. Njegova drama "Smrt trgovačkog putnika" ostaje klasično delo koje podstiče duboko razmišljanje o Američkom snu, moralu i ljudskim ambicijama, ostavljajući neizbrisiv trag u svetu savremene drame.

Коментари

Популарни постови са овог блога

ERAZMUS PROJEKAT - PRIČE SA BORA BORE I MALDIVA

NEDOSTIŽNO U SRPSKOJ NARODNOJ BAJCI

ROMAN "PROFESOR ŽUDNJE" FILIPA ROTA